Friday, February 14, 2020

BBM3410Satu2020: Keluarga Tercinta

Apabila kita cerita pasal keluarga, sudah pastinya wajah ibunda dan ayahanda kita dan turut serta wajah-wajah adik beradik kita terlayar di minda. Keluarga merupakan satu kumpulan manusia yang dihubungkan melalui satu pertalian darah, perkahwinan atau penjagaan di mana para anggota duduk atau menetap di bawah satu bumbung yang sama.

Dalam salasilah keluarga saya, saya mempunyai 6 orang ahli iaitu, arwah bapa, ibu, kakak dan dua orang abang yang kini menetap di Kuantan, Pahang. Sejak ibu bapa saya kahwin lagi, kami sekeluarga tinggal bersama-sama arwah datuk dan dua orang ayah saudara di sebuah rumah yang sederhana. Ibu saya yang bernama Zalina binti Bidin atau dikenali sebagai Kak Lin merupakan seorang suri rumah yang sudah lama berkhidmat sejak sekian lama hahahahahahah mak saya ni juga ada mengusahakan pembuatan karipap pusing frozen secara kecil-kecilan di rumah. Ibu saya ini merupakan seorang yang peramah dan suka berfikiran positif. Dia merupakan tunjang kehidupan atau nadi kehidupan kami adik-beradik setelah pemergian arwah bapa saya pada tanggal 2014. Namun begitu, ibu saya tetap ceria dan menjalani hari-harinya bersama-sama kami sebab anak-anaknya yang boleh tahan perangai dan kenakalannya.

Saya mempunyai 4 orang adik beradik, iaitu kakak saya, dua orang abang da termasuk saya sendiri. Jarak usia yang dekat menyebabkan kami sangat rapat dan saling bergantung antara satu sama lain. Walau bagaimanapun, ada kalanya kami pernah bergaduh besar disebabkan hal-hal kecil.




2 comments:

  1. awak ke yang tak bertudung duk sebelah mama awak tu? Tanya je, tak tanya sesat jalan

    ReplyDelete

BBM3410Satu2020 : Kalendar 2021