Thursday, May 7, 2020

BBM3410Satu2020: Tugasan Buku Eh!!! Media Sosial Bab 7

Bab 7 Isu Dalam Rangkaian Sosial Dalam Kalangan Pengguna
Assalamualaikum semua... Hai!! Anyeong!!! Harini saya nak membincangkan tentang isu rangkaian sosial dalam kalangan pengguna. Sudah tidak asing lagi, penggunaan media sosial ini banyak memberikan kebaikan serta keburukan kepada kita sebagi pengguna sejati dalam era globalisasi ini. Cewahhhh!!! Haaaa! Tahu tak semua yang isu rangkaian sosial ni banyak memberikan impak negatif kepada pengguna lebih-lebih lagi dalam isi penggunaan bahasa yang betul dan tepat. Pelbagai kajian yang dibuat untuk membuktikan isu ini adalah sahih dan tepat. Jadi, saya telah menyediakan satu mind map untuk menerangkan serba sedikit mengenai kajian-kajian yang telah dibuat oleh pakar-pakar dalam bidang ini. Jom! Kita lihat dan fahami betul-betul. Selamat membaca semua.... 


p/s: Sebarang pengetahuan yang lebih lanjut, boleh dapatkan buku 'Eh!!! Media Sosial', hasil penulisan Noraien Mansor dan Normaliza Abd Rahim. 

RUJUKAN
Noraien Mansor & Normaliza Abd Rahim (2019), Eh!!! Media Sosial, Penerbit UMT, Universiti Malaysia Terengganu, Terengganu. 



No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2020 : Kalendar 2021