Friday, May 1, 2020

BBM3410Satu2020 : RULES OF THIRD (NORMALIZA ABD RAHIM , 2019)

Assalamualaikum fathinerzz... Sis dah ada akaun facebook tau. Jangan lupa follow akaun facebook sis okkies. Saya sudah sertakan akaun facebook saya disini dan jangan lupa Like my first post berkaitan dengan penggunaan Rule of Third untuk swafoto ye. Semoga informasi yang dikongsi ini dapat memberikan manfaat untuk anda dalam penghasilan swafoto yang berkualiti dan sempurna. Byeeee! Annyeong!!

Tugasan ini dilakukan untuk memberi pencerahan berkaitan kepentingan penggunaan Rule of Third dalam swafoto. Kebanyakan pengguna selalu mengambil gambar semborono dan selalu mengabaikan kotak grid yang terdapat pada kamera phone masing-masing. Hal ini dikatakan demikian kerana mereka tidak mngetahui maksud penggunaan kotak grid tersebut. Maka, tidak salahlah bagi saya untuk menerangkan serba sedikit tentang penggunaan teknik ini. Saya telah memuat naik post berkenaan dengan Rile of Thirds ini. Semoga info yang dikongsi dapat memberi manfaat kepada anda. <3



Rujukan:
Normaliza Abd Rahim (2019), Multimedia dalam Bahasa, Penerbit Universiti Putra Malaysia, Universiti Putra Malaysia, Selangor.

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2020 : Kalendar 2021