Friday, June 19, 2020

BBM3410Satu2020: PETA MINDA UNTUK WATAK DAN PERWATAKAN (NORMALIZA ABD RAHIM, 2019)

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua!!!! Bertemu kembali kita ye. Pada hari ini, saya akan membawa anda semua ke dalam dunia watak perwatakan dalam animasi drama dan filem.

Semua pasti tahu seba sedikit fungsi atau tarikan watak yang ditonjolkan dalam animasi, drama dan filem, bukan? Tunggu apa lagi! Ayuh semua. Yeorobun!!! Kaja!!!!!

Watak dan Perwatakan adalah sangat penting dalam merakam animasi, drama dan filem. Hal ini dikatakan demikian kerana jika tiada garam, maka tidak sedaplah makanan itu. Sama juga macam jika tiada watak dan perwatakan, maka tidak lengkaplah cerita itu. Ecehhhh!!! Jadi, sesiapa yang pandai berlakon atau minat bab berdrama depan kamera atau realiti ini, jangan rasa diri tu syok sendiri atau gedik. Sebenarnya andalah penyeri dalam drama itu. Tanpa anda apalah sangat drama tu. Hahahahhaahahhaha!

Okk saya ada sertakan nota ringkas berkaitan kepentingan watak dan perwatakan ini. Boleh lihat, baca dan hayati kemahiran anda , okiess!


RUJUKAN
Normaliza Abd Rahim (2019), Multimedia Dalam Bahasa, Penerbit Universiti Putra Malaysia, Universiti Putra Malaysia,. Selangor.

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2020 : Kalendar 2021